Only Allahswt Knows

Entry kali ni, teringin nak share perasaan dengan readers semua.

Masa raya haji ritu, tak silap dalam hari sabtu kot, aku berjalan nak ke bank.
Keadaan masa tu dah malam, dan tak berapa sedap badan sangat.

Terus melangkah dengan memakai kasut heel rose hitam. Saat melangkah keluar dari bank CIMB ntah macamana aku pitam/blackout. Sedar2 aku dah jatuh dan lutut sakit, kaki seliuh. Saat tu aku rasa lemah sangat. Masa jatuh kat area kedai makan, tak ada yang tolong aku. Aku berdoa dalam hati, "Ya Allah, tak ada sapa yang nak tolong aku ka?" Mata dah mula bergenang dengan air mata.
Alhamdulilah ada seorang gadis cina lari dan memapah aku bangun. Dalam hati, "Masih ada lagi insan yang tolong aku."

Gadis Cina tu tanya jika aku ingin ke hospital ka klinik ka, aku cuma jawab tak apa. sikit ja. Dan aku terus melangkah masuk kereta. Dalam kereta, aku tertanya2 apa yang berlaku pada aku sekejap tadi. Aku tak ingat apa2 sedar2 dah atas jalan.

Hari Ke 2:

Aku bersiap2 pakai baju raya ke rumah kawan baik aku kampung. Kaki masih lagi sakit2. Happy nak sambut raya haji dengan yang tersayang. Jatuh semalam aku ingat mungkin aku memakai kasut heel, jadi, aku take it safe, pakai kasut flat ja.

Rumah yang aku singgah tu rumah kayu dan luar banyak batu tajam. Aku tak jangka akan berlaku apa2, aku memegang tangan anak menakan kawan baik aku, "Haikal" turun tangga luar rumah. Aku menyarung kasut dan ingin melangkah. Secara tak sedar, aku tak dapat merasai kaki aku dan aku terjatuh lagi. Saat itu, air mata menitis menahan sakit luka berdarah lutut dan kaki seliuh.

Kawan aku datang dan memapah aku. Dia melihat anak mata aku. Aku tak dapat merasai kaki aku ketika itu. Aku nak melangkah tapi kaki aku tidak mengikut arahan. Dua2 belah kakiku seliuh dan lutut luka berdarah.

"What is happening to me?"


No comments: